Nu börjar träningen!!

Idag måndag, är första dagen på vårt nya liv. Jag måste börja träna Magic ordentligt och Bosse skall ta tag i Wilda. Wilda tror inte att hon behöver lyda numera, så det blir hårdare tyglar för den lilla damen. Äv en Magic har tappat under valpperioden. Idag har jag mest tränat dominans- och kontaktövningar. Jag bör nog påminna alla nya valpköpare vad veterinären sa. Han tyckte att vi hade en trevlig tik, men att han hade sett bedrövliga Lagotto hos sig också. Han trodde att det berodde på att nya ägare ger efter för den lilla valpen och då får man en odräglig hund så småningom. gotto är kloka men tjuriga och envisa, Så var bestämda på ett lungt sätt. Det ni vill att hunden skall göra som vuxen det börjar ni att träna nu. I går kväll så mötte vi lille Dima. Det var oerhört känslosamt när barnen kom och vår lilla Lera saknades. Men vi tog hem Dima, han fick mat och sedan spelade vi Fia en stund före hans dusch och godnatt. I morse försökte jag med teckenspråk (han kan inte svenska eller engelska, bara ryska) tala om hur ledsen jag är för att Valeria är död, men att vi älskar honom av hela vårt hjärta. Vet ej hur mycket har förstår, han måste ha en oeerhörd sorg inom sig. Han och Lera var mer än syskon.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Kul att ringa på klockan...när det gäller andras hundar alltså!!

2011-07-07 @ 21:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0