Hemresa för de 2 sista!

Tiden har gått fort och nu är valparna 11 veckor. På lördag åker lille Dexter till Trondheim i Norge och på måndag åker Cloud till Östersund. det är långa resor för de små, men det är trygga och stabila valpar så jag hoppas att det skall gå bra. Jag tränar de små med sitt, stanna och på att gå i koppel. De har ännu inte riktigt kläm på ligg men det är lite svårare att träna två, så jag tror att det kommer när de har kommit hem. Magic kommer nog att sakna dem för nu är det mer lekkamrater till henne än barn och de har verkligen roligt tillsammans. Moster Wilda tycker också om att vara lektant numera, även om hon säger ifrån ordentligt då hon vill vara i fred för busarna. De är så gott som rumsrena nu, de skäller då de vill ut i trädgården och göra sina behov. De har klarat 4 dygn nu utan en enda kissfläck inne och det tycker jag är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0