Ombesiktning av Suprise (Nelson)

Idag bar det av till veterinären igen. Det var Nelson som fick ombesiktigas därför att han skall hämtas på lördag och det förra intyget får bara vara 7 dgr. Han var ju lika fin idag som förra gången. Det är en supercool liten valp. Han promenerade fint i koppel in och väl därinne fanns det en STOR hund, liknande  jaktmodell som morrade och drog i kopplet så matte  kunde med nöd och näppe hålla honom. Jag lät Nelson sitta på golvet jämte mig och där satt han och la huvudet på sned när den stora hunden morrade. Sååå söt. Jag tar inte upp en valp för jag vill inte plantera rädsla hos den utan jag visar att det är tryggt hos matte och jag försvarar dig. Så idag har han åkt 6,5 mil i bur. Jag använde Magics stålbur och la en bekant fäll däri och några filtar vid sidan och det gick som en dans, inget gnäll alls. Fy sjutton, den ville jag nog behålla nu. Det är inte bra att ha dem så länge för jag fäster mig för mycket. När Nelson åker på lördag så har jag ändå 2 kvar en liten tid till och 2 nya resor till veterinär. Ja, träning får de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0