Så var alla valpar borta.

I går kväll åkte lille Kvick med nattåget till Stockholm och efter tågbyte vidare i dag till Östersund. Bosse som körde dem till stationen i Hässleholm sa att den lille knatten var hur tuff som helst, gick fint i koppel, tittade på tågen som kom som om det var det naturligaste i världen. Hans matte berättade sedan att han var helt lugn ända till Stockholm och han höll sig ända tills han kom ut på perrongen. Det är otroligt vad han var lätt att få rumsren. De sista 5 dagarna så olyckades han med 1 enda kissfläck. Bra för en valp på 11 1/2 vecka tycker jag. Nåväl, lite stolt är jag för jag har lagt ned mycket tid de sista 2 veckorna då jag hade 3 valpar kvar. Vi gick i skogen med Kvick och våra två den sista dagen vi hade honom och han knallade på jättefint. Så trygg han är. Det var oerhört svårt då han skulle iväg och jag valde att inte följa med till stationen, det var för jobbigt. Ja, han får det bra lille Kvick, jag fick en sådan go känsla då jag mötte Malin, hans matte. Det känns bra med alla valparnas nya hem och med vissa så har jag fått känslan av att jag har kännt dem länge och kommer att träffa dem igen och det är ju så man vill ha det när man planerar en valpkull. Önskar alla nya valpägare allt gott och hoppas att några kan komma då vi håller valpträff som vi planerar att ha längre fram. Så kanske vi kan träffas på någon utställning då jag skall försöka komma med Amber. Återigen Stort Lycka Till.....

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack fina Mocki.

Zativah har det jättebra och vi ses efter midsommar.

Men hon har verkligen blivit stor nu!

2012-06-19 @ 12:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0