Ett försök med saxen.

I går badades Zac, vilket gick jättebra. Fönen uppskattades dock inte. Då han var torr och fin klipptes klorna och så skulle jag börja att frisera honom.
Tänk er en rodeohäst, något i den stilen var det. Det blev inte mycket av den frisyren, utan jag får helt enkelt ställa honom på trimbordet några minuter varje dag så att han förstår och vänjer sig.

Jag brukar alltid klippa valparna då de är mellan 7-8 veckor, men de som jag frågade ville ha hem en ullig liten valp denna gången.
Nu råder jag er alla, försök att klippa lite på topparna så att de vänjer sig. I min förra kull var det de som stod alldeles stilla och de som betedde sig som om de hade loppor.
Klipp gärna varannan vecka tills de har lärt sig att man måste stå stilla.
I går kväll var Zac med på flickornas kissrunda och han fick möta bilar med ljus på och det gick alldeles utmärkt. Jag stod stilla med honom och han satte sig ned och tittade förundrat på de stora metallhögarna som körde förbi. En härlig, orädd liten kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0