Lille Zac

Nu har 2 nätter passerat med en ensam Zac. Första natten flyttade Zac och jag tillbaka till valprummet och han vaknade kl 03 för att kissa en flod i trädgården. Han var lite orolig efter Belizias avfärd och drack ganska mycket.
I natt sov han från 10.30 till kl 6.30 i morse. Han äter bra, är en tuff, orädd liten krabat.
I kväll kom han på att jaga katten genom hela trädgården. Katten hoppade över staketet, men la sig precis på andra sidan och stack ut sina tassar till Zac och så lekte de så en stund. Det såg riktigt gulligt ut.
Magic lägger mycket tid på Zac och det kunde vi märka i fredags då vi besökte veterinären. Han ville gå till alla stora hundar och var inte alls rädd. Zac kan nu sitt perfekt, så i morgon får vi träna in ligg. Vi måste ju visa att svenska valpar är duktiga, nu när min stjärna åker till Norge. Hu, det blir svårt att lämna den siste. Varför gör jag detta???

Kommentarer
Postat av: Catharina

Hej Monki!
Här går allt bra. De sista nätterna ha Belizia vaknat på natten och vi har gått ut och kissat. Jag har börjat att ha henne i buren vid vår säng på natten så hon ska känna sig trygg med sin nya flock. Hur gör du med Zac sover han själv eller med er? Vad rekommenderar du? Vänliga hälsningar från en lycklig familj i Göteborg

2013-04-15 @ 11:30:01
Postat av: Anonym

Zac sover i bur bredvid mig i gästrummet. Jag stannar där så länge vi har Zac. De andra två hundarna skulle annars störa honom. Jag tycker att det är bra med bur, då hör man direkt att de vill ut och jag tror att det går fortare att göra dem rumsrena. Men det finns ju andra sätt också. Lycka till och stor kram till lilla Belizia.

2013-04-15 @ 16:41:33
Postat av: Gunlies Möller

Hej
Vi har bur till vår Mac i sovrummet och det fungerar jättebra, han känner sig trygg där.
Problemet vi har med Mac är att han biter på allt,
en liten tuffing är han och kan visa lite humör så
vi får vara lite hårda och bestämda mot honom, men han är underbar och rolig, många goa skratt får man.
Kram från Bunkeflostrand

2013-04-16 @ 09:30:08
Postat av: Mocki

Tänderna ställer ju till problem för dem. Försök att avleda med morötter, kraftig repledsak eller en träbit. En gammal sko kan också fungera, för jag vet av erfarenhet att de lär sig fort vilken sko som de får ha. Jag säger AHAA till Zac med bestämd röst och då slutar han med det ofog som han just då håller på med. Han är helt underbar i sin upptäckarglädju.

2013-04-17 @ 09:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0