Köttfärsprovning

I dag har valparna fått prova på lite, lite nötfärs. Det gick mer eller mindre bra. Om jag börjar med nr 1 Bodhi, så var det inga problem, han glufsade i sig det han fick. Nr 2 Belizia ville inte ha något alls. Nr 3 Balzac åt bäst av alla, honom fick jag hindra att ta mer. Nr 4 Bailey ville inte ha sånt äckligt sa hon. Däremot så kisade hon lite med höger öga. De kommer snart att öppnas på henne, Nr 5 Mac (Bilbo) åt även han jättebra. Nr 6 Betina tyckte inte om det, men hade en liten springa på vänster öga. Det blir snart ögon där också. Nr 7 Bernadine sa inget vidare, men jag kan smaka, även hon en pytteliten glipa i ögat. Nr 8 Glenn (Barley) glufsade i sig jättebra. Nr 9 Beatrize åt bra, faktiskt den enda tiken som åt köttfärs. Liten glipa även hos lillasyster.
 
Jag har lagt tidningar nu i halva valplådan och tro mig eller ej, de går ut och gör sina behov på tidningarna i de allra flesta fallen. Ja, det kommer jag ihåg från tidigare kullar att de gärna gick på tidningen och det kan ju vara bra då de kommer hem att lägga ut en tidning till att börja med.
 
I morgon skall jag klippa klorna på de små. Det blir 162 klor som jag får klippa med nagelsax nu till en början.
På torsdag skall de avmaskas för första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0