Äntligen träning....

I går fick Magic och Wilda besök av Frasse Fräsing. Vi gick en tur i skogen och Madde fick sträcka ut i vild fart med sin älskade Frasse. Wilda sprang i sin egen varld och njöt av det. Magic blev faktiskt trött, hon kunde inte riktigt hänga med Frasse igår. Ovanligt, men hon har blivit för lite rastad under den här valpperioden. Förlåt Madicken.... Frasse fick dock inte följa med sin Matte in och titta på lille Frasse och hans syskon, utan han fick snällt vänta i bilen. På kvällen var det dags för Maddes träning i Osby. Vi anlände mitt under ett riktigt åskväder med hagel, men efter en stund kunde vi träna och jag blev förvånad av att Magic gick så bra med så lite träning i veckan. Vi gick från planen riktigt nöjda både Madde och jag. Förlåt alla små valpar, men jag tyckte faktiskt att det var riktigt skönt att slippa plocka blöta tidningar under ett par timmar.

Kommentarer
Postat av: marlene persson

Åh, vad roligt att det gick bra med träningen - det är ju en utmaning med de "små håriga". vi tränade lite i Osby på vägen hem, och hade oturen att det avlossades skott precis när jag skickat Frasse mot rutan. Shit - å så blev han rädd för rutan....puh. Utmaning! Blir till att lägga stora!köttbullen där en tid nu... För övrigt vad det härligt att träffa er alla - o få se de underbara valparna! Tack för att ni är så härliga!!! Stor kram från Frasse o marlene

2011-05-25 @ 11:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0