Denna dagen............

Vaknade strax före kl fem då valparna drog igång. Njaa, tänkte jag, ni får vänta tills halv sex och jag låg kvar. Halv sex gick jag upp till kaoset i valphagen. Klev in barfota och började att plocka våta och bajsiga tidningar. Det blev ca 12 st idag som jag fick byta. Under tiden bet 6 lyckliga valpar mig i tårna. HÅRT! Nåja, det hör ju till, så jag värmde på valpmaten lite, ropade: maaaaat och alla kom rusande och placerade sig fint runt matskålen och åt upp allt. Jag tror att jag kan börja med lite grövre mat i e.m. Åhh, vad söta ni är tänkte jag och funderade på en kopp kaffe i lugn och ro. Njaaa, då hade dom små sötingarna ätit upp och det var tid för att göra sina behov. O.k, det var bara att byta några tidningar till och plocka lite småkorvar. Kaffe, och sedan in i duschen efter att ha gått på en gödselstack och sedan kom tanken på att koppla av lite. Då kommer Bosse hem med dom stora hundartna efter en tur i skogen. Wilda blev tvättad på magen och så när Magic skulle kela så kände jag en fruktansvärd odör. Hela hunden stank. Av med strumpor och jeans och så in i duschen igen och denna gång för att schamponera Magic. Det räckte inte med en gång, utan vi fick göra om proceduren igen och löddra in henne ordentligt. Pälsen är tjock och när hon rusade ut så hade jag en blöt hall och ett blött köksgolv. torka, torka. Denna dagen ett liv.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0