Fikapaus..

Just nu är det lugnt här hemma. Dagen startade som vanlig runt kl 6 med att skifta ett 10-tal tidningar i valphagen. Därefter göra i ordning valpmat, snabbt som attan och som fortfarande måste mixas. Dom tycker inte om uppblötta kulor ännu, men tänderna har kommit så dom får träna på det också. Gissa, om dom biter nu. Dom biter hårt och dom biter hela tiden, det kliar ju i munnen på dom. Pietro heter numera Frasse och det passar honom bra. På kvällarna tar jag ut en i taget och sitter och kelar en stund. I kväll kommer Bosse hem från Ukraina och då får han också kela (med valparna också). I går kväll testade jag att ha dom ute i köket en stund, för att Magic skulle kunna umgås med dom på ett naturligt sätt och inte bara utanför staketet. Det gick jättebra, hon är så otroligt snäll och avlastar faktiskt Wilda. Jag upptäckte en stor igelkott alldeles bredvid utehagen och jag funderar faktiskt på om man kan ha valparna ute nu eller om det nu finns löss i gräset. I och för sig så var den ju inte inne i valparnas hage.

Kommentarer
Postat av: Marlene Persson

Nämen! En Frasse!!! utmärkt namnval tycker vi...

2011-05-14 @ 15:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0