Mario till veterinär...

Igår blev det en lång och händelserik dag. Vi hade en trevlig kväll med Laras supergulliga familj som kom på "återbesök". Barnen fick träffa Lara för första gången och det sa klick direkt. Då vi studerade valparnas slagsmål och stoj så såg vi att Mario låg stilla och flämtade fort, fort. Jag tog ut honom till Wilda och han diade en lång stund, så vi tänkte att det var nog inte så farligt. Men han blev sämre så jag ringde till vår veterinär och han bedömde att det var allvarligt. Jag fick åka till kliniken i Älmhult kl 10 på kvällen och veterinären kom dit. Han är bara sååå underbar. Mario hade svåra smärtor så han fick smärtstillande och vätskeersättning och så började Åsmund att massera magen på honom. Mario hade fått en reaktion efter avmaskningen och det kan bli ett stopp i tarmen och ett tecken på att dom har ont är den snabba flämtningen. Efter en halvimme svepte jag in honom i en filt igen och la honom i buren och körde helt lagligt hem. (Det gick ganska fort till Älmhult) Sedan satt vi i några timmar och byttes till att massera hans lilla mage. I natt har vi varit uppe med jämna mellanrum och kollat läget. Han är nästan lika pigg som vanligt idag och magen har kommit igång igen. Puhhh.

Kommentarer
Postat av: Catharina ulriksson

Lille söte Mario ....tack och lov att det gick bra!!

2011-05-19 @ 15:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0