Utbrytarkungen Balder

I går kväll så gick Bosse och jag för första gången bort ett par timmar tillsaqmmans för att lyssna på ett föredrag. När vi skulle dricka kaffe så kände vi att vi istället måste hem. Då vi kom in i köket fanns där inga valpar.. Hjärtat flög upp i halsgropen, var, var är dom?? Dom var spridda i hela huset och grinden till valphagen var öppen. Som tur var så var vi ju inte borta så länge så det enda som hade hänt var 4 små pölar. Så valparna fick sin kvällsvälling och vi gick till sängs. 03.45 vaknar jag av ett förskräckligt liv från köket. Jag rusade upp och såg att allt var som det skulle. Jag bytte några tidningar och sa åt dom att minst en timma till sover ni. Efter 10 minuter hörde jag ett ännu värre liv. Jag går upp och öppnar dörren och där utanför är Marco och så Balder en bit bort i gången. Marco har av någon underlig anledning fattat ett speciellt tycke för mig och han ville säkert följa efter mig, så både han och Balder hade klättrat över. Då fick dom mat och jag fick en stunds lugn. Vid frukostbordet så kände jag något vid fötterna. Balder! Han hade klättrat över så fort att vi inte hunnit se det. 2 gånger till under tiden som vi åt frukost klättrade han över. Grattis, till Balders blivande ägare. Ni får sätta upp ett högt staket för han är en fena på att klättra. Det ser ju oxå ut som om han har lärt Marco detsamma. Sedan klippte vi 108 små klor för andra gången. Det var inte lätt, för en Lagotto tycker inte om att bli fasthållen, men det är olika på valparna. En del går bra men vissa har inte tid att sitta still i knät, som Balder och Lara. Just nu har jag kommit hem från en tur i skogen med bara Magic. Vi tränade en stund och kastade boll och när vi skulle gå hem så saktade jag ner farten på skogsstigen och började att plocka liljenkonvaljer. Magic var ca 20 m framför mig då jag känner någon flåsa mig i nacken, vänder på huvudet och precis bakom mig står en för mig okänd karl. Jag skrek naturligtvis högt för jag blev rädd. Då tvärvänder Magic och kommer emot mannen med det mest ruskiga skall som jag har hört från henne. Mannen satte upp foten framför sig till skydd och jag kopplade henne snabbt. Jag tror inte att det var något konstigt med mannen och Magic angrep ju ionte, men jag är helt säker att hon hade försvarat mig direkt om det hade behövts. Jag tror nog att den stackars mannen blev lite blöt i byxan.

Kommentarer
Postat av: marlene persson

Idel äventyr!! Madicken skulle nog kunna sätta fart på sanatorievandalerna låter det som!! (obs...inte kärlekspar!) kram

2011-05-26 @ 12:33:42
Postat av: catharina Ulriksson

Vilka Äventyr!!!! Men det verkar som att du kan lita på Magic i ALLA lägen!!! Hon är suverän... Heja Magic!!

2011-05-26 @ 12:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0