Valpar TAR tid....

Nu har jag flyttat ut valparna i köket med bur och kompostgaller. Om någon vecka så blir nästan hela köket inhägnat, så att dom små får leka ordentligt. Maten går jättebra för dom 5, dom äter själv från fat på golvet, men Marco vill inte äta själv. Det spelar ingen roll om jag hotar eller försöker muta. Han tvärvänder direkt. Så jag får ha honom i mitt knä och så matar jag honom med en liten tesked. Det tar tid men det går. Han liknar precis sin mamma som liten och hon blev ju matad med sked innan valparna föddes, eftersom hon då matvägrade. Hon har väl berättat för sin lille gosse att hans plastmatte går på vad som helst och jag matar. Nu går flera stycken ut från buren till tidningarna och uträttar sina behov. Precis nu så vaknade lilla Lara och trippade ut för att kissa på tidningen och så vände hon tillbaka in i buren och somnade om. Men om valparna ligger i buren och någon blir nödig och inte kommer ut, ja, då bajsar man på någon i högen, trampar till och matte hinner inte fram i tid. Då tvättas dom under kranen och det tycker dom faktiskt är skönt. I morgon åker husse Bosse till Ukraina för att titta till våra fadderbar. Vi har ju en flicka och en pojke där som lever i Kiev nästan som gatubarn. Så som dom bor skulle aldrig min hund få ha det. Så jag får sköta valparna själv nu i 10 dagar.

Kommentarer
Postat av: Mats B

:-) Klart det är mysigare att ligga i knät och bli matad.. Hade jag också gjort lite oftare om någon gått på det..

2011-05-04 @ 21:34:04
Postat av: Annette Möllerström

Jag anmäler mig frivilligt som hjälpreda......om bara min arbetsgivare godkänner: Vård av hundvalpar!!?? Dom ser ju helt juvliga ut!!!

2011-05-05 @ 13:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0