Nästan 5 dagar och nyvägda.

Dagarna går och valparna ökar i vikt, fast lite olika. Jag har ju nr 1, nr 7 och nr 10 som tar för sig ordentligt. Lilla Amber och lille Sky tar det lugnt med vikten. Tänker kanske på att det skall bli sol och bad och att man då får vara snygg. Såg att jag skrev för fort på Surprise, hans namn har jag stavat felaktigt med c. Magic är lite lugnare nu när jag väger hennes barn, det var bara 2:an som hon tyckte att jag skulle lägga tillbaka. Jag "sover" fortfarande bredvid valparna med tänt ljus och det gör jag för att Magic ligger så försiktigt bredvid sina små. När flertalet diar henne och det ligger någon halvvägs under ryggen ingriper jag och hjälper henne så att hon kan få lägga sig ned. Med en sådan stor kull behöver hon all vila hon kan få. Hon är en sådan underbar mamma.

Kommentarer
Postat av: Catharina

Det såg vi ju med våra battingar.... valparna kröp ju till och med in i munnen på henne och hon bara lät dom gå på!!!! Heja moster Magic!!!

2012-04-05 @ 21:53:58
Postat av: Linda, Jojje, Milou å Casper

Duktiga Magic!!! Kul att allt går så bra!! Så mysigt att sova hos de, för jag tror åxå att Magic behöver all hjälp hon kan få med 10 stycken små juveler för att få vila sig lite :) det är nog tufft med 10 valpar första gången men är det nån som fixar det så är det ju MAGIC!!!! KRAM!!!!

2012-04-08 @ 10:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0