Nya ögon.

Nu har dom flesta valparna öppnat ögonen, i varje fall en liten glipa. I går kväll så såg vi lek för första gången. Det var Joy och Hope som riktigt småbråkade med varandra. Dom två är riktigt stabila och härliga. Även Dream börjar att lägga på sig. Dom fem stora killarna, Zac, Cloud, Spike, Joke och Surprise tar för sig ordentligt och kommer snabbt fram till mamma. Underbart söte Sky är ganska liten men sååå fantastiskt fin enligt veterinären. Han äter och går upp i vikt stadigt men med en lägre kurva än de stora pojkarna. Ja, så har vi vårt sorgebarn Amber. Jag gör allt jag kan på nätterna. När jag hör att syskonen börjar att gnälla är jag kvickt uppe och lägger till Amber så hon får en chans att äta. Så håller jag undan de största ett tag och det verkar som om det hjälper. Den stora sprutan med näring som hon skall ha 2ggr om dagen hatar hon verkligen. Hon skriker i högan sky så vi måste låsa in Magic, för hon skriker lika mycket när vi gör illa hennes lilla valp. Ja, Amber är inte sämre i alla fall, men knappast bättre heller. Kanske att hon tar sig fram lite mera målmedvetet. Jag tappar inte hoppet.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kul att nästan alla har öppna ögon.

Skönt att lilla amber inte är sämre iaf! Hoppas på att hon tar för sig!

2012-04-17 @ 17:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0