Svårt att fånga vingliga valpar på bild.

Jag hade tänkt att jag skulle göra ett fint fotocollage av valparna, men det blev bara hastiga bilder som vanligt. Kanske att vi får vara två vid nästa fotografering, en som stöttar valpen och en som fotar. Idag har alla valparna blivit avmaskade, vilket dom tyckte var pest och pina. Sådant är livet små vänner, det är ros och ris hela tiden. Snart kommer tiden då dom skall chippas, ögonlysas och vaccineras, men det har jag inte berättat för dom ännu. Lilla Amber skall få sin sista spruta i kväll, tack och lov. Jag mår faktiskt dåligt då jag måste göra henne så illa varje dag. Annars så har valparna börjat att skälla, att leka lite, att nafsa lite och kela, kela med oss hela den vakna tiden. Alla äter bra, fast Joy, Hope, Dream och Joke är nog bäst, i alla fall så äter dom snabbast. Dom är ganska duktiga på att kisssa på tidningarna vid kanten på lådan, även om det sker olyckor på filten också. Det går redan åt massor av tidningar varje dag, men dom är ju också tio stycken. I veckan som kommer får vi utöka deras område. Hur vi skall göra i slutet på valpperioden har jag inte riktigt räknat ut ännu, men det löser vi nog. Tänk med tio valpar är det onödigt med tv och annat, för det är en stor lycka att få sitta och titta på de små liven när dom försöker leka och busa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0