Glädjedag!

Efter en sommar som har varit väldigt jobbig börjar vi se ljust på tillvaron igen. Jag har börjat att träna Magic så smått, men hon blir fort trött så vi har en bit kvar.
Lilla Wilda skall ta sina många stygn i morgon och hon är full av liv i dag. Lite knäpp har hon dock blivit, för hon letar saker att tugga på. Kanske att hormonerna i kroppen spelar henne ett spratt.
I går blev vi jätteglada. Spike var Magics första valp som ställdes ut och han fick Hp och blev BIR i valpklass. Vilken liten Goding. Nästa helg skall Amber ställas ut och så får vi se vad hon får för kritik. Det är en liten hoppetossa och jag tror att det blir svårt att gå med henne och att få henne att stå stilla. Hoppas på det bästa. De andra 2 flickorna i Skåne skall också ställas ut snart och jag väntar med spänning på deras resultat. Både Hanna och Ann-Sofie tränar jätteduktigt med sina små prinsessor, så där tror jag på fina vitsord. Hoppas att alla valparna mår bra.
Jag fick ett tips av pojkarna Anderssons matte i Vallentuna att B-vitamin kunde vara bra medel mot fästingarna. Det finns minst 3 st valpar från Door-Keepers i Vallentuna förresten, så där finns släktingar till Joke och Zac. Ha det bra alla, skall försöka att vara flitigare med bloggen framöver.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Idag avslutade vi valpkursen så i höst blir det allmänlydnad och till våren tänkte vi gå Agility och appel/lydnad. Underbar liten tjej har jag som är läraktig och fantastiskt kul att jobba med. Tack Magic och Mocki för att hon kom till mig.

Svar: Tack själv, för att du lägger ned ett sånt arbete på henne. Ni kommer att gå långt tillsammans.
Monica Johansson

2012-08-16 @ 23:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0