Fina Wilda hemma.

Äntligen fick vi hem Wilda. Inte mycket som man känner igen från gamla Wilda men hon är hemma. Just nu ligger hon i sin korg och sover. Jag har gett henne flytande mat i en spruta i munnen och nu har hon precis fått smärtstillande. Den pastan som jag blandar med vatten för att kunna dra upp i en spruta brukar hundar älska, men inte Wilda. Hon föredrar gräs och strumpor. Åsmund, vetten som ringde ikväll och undrade över Wilda sa att jag måste stänga strumplådan. O.k. Det gör jag. Nu gäller det att Wilda blir pigg på 20 dgr så hon orkar med att föda en stor kull. Det måste vara starka rackare som har klarat detta. Wilda har inte fått sådan bedövning och smärtlindring som man annars ger, så det har tydligen varit lite svårt. Nu är hon hemma och jag är så lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0