Sista spåret före valpningen.

Idag har vi spårat i den värsta vind som man kan tänka sig. Som tur var hade jag öronlappar invändigt på min keps och när jag fällde ned dom, så blev kepsen kvar på huvudet. Skulle jag låta Magic spåra i detta väder?? Magic såg så glad och förväntansfull ut så jag bestämde att själv gå ut ett spår till henne. Jag kortade ner spåret till 600 m och endast 7 apporter. Efter en timmas väntan då vi hade hunnit fika så släppte jag Magic på spåret. Spårselen gick precis om henne och hon satte ner nosen och travade glatt ut i spåret. det blåste så öronen flaxade på henne och jag tappade nästan andan. Första vinkeln tog hon perfekt och hittade strax den första apporten. Missade nästa apport, men fann dom övriga. Hon är den bästa spårhund jag vet och hon älskar att spåra. Jag kommer att lägga ut ett foto på henne när hon precis har klarat av sitt jobb för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0