7 veckors valpar!

De små liven växer så det knakar. Jag vägde dem igår och lägsta vikten var 3,6 och den högsta vikten var 5,6. Igår var alla valparna ute på gräsmattan på en gång. Oj, vad de sprang åt alla håll. Magic fick verkligen visa då att hon var en vallhund. Hon hade jämt jobb med att samla in alla och de hade så roligt. Annars brukar jag ta ut 2-3 st i taget och så får de springa av sig. Nu har jag också börjat att ta ut bröderna Andersson (Zac och Joke) tillsammans, eftersom de kommer att hamna i samma hem. De två låter jag också äta i samma skål, för att de skall vänja sig vid att få vara tillsammans. Jag skulle fotat de små igår, men precis då det var klart för fotografering så började det att regna. Solen skiner just nu så jag hoppas att kunna lägga ut 7-veckors foto på dem under dagen. Joke och Dream är de två som är kaxigast mot sin mamma, ja även Spike blir rätt hårt fostrad av Magic. Sky och Cloud kramas så gulligt, de lägger sina framben runt hals eller en arm och riktigt gosar. Amber, Joy, Surprise och Zac vill alltid kela lite lugnare och Hope gör som hon vill. Hon vill också kela, men då springer hon gärna av sig lite först, kollar om hon kan träna någonstans innan lugnet lägger sig. Återigen, alla är så oerhört sociala så det kommer att bli roligt att börja träna och lära dem saker.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Längtar så efter att få hem min lilla Lycka. =)

2012-05-20 @ 16:54:09
Postat av: Hanna

Hon har börjat Kaxsa sig ännu mer nu? haha

Längtar så efter min lilla Dröm!

2012-05-20 @ 17:01:33
Postat av: carin

Tack Monika för ditt extrajobb med grabbarna,hoppas

allt går bra!



2012-05-20 @ 17:18:30
Postat av: Lina Lilja

Tack för dina härliga texter, så vi kan följa de små med deras olika små egenheter. Skall bli så kul att få hem vårt lilla hopp och lära känna henne lite mer!

2012-05-20 @ 23:16:01
Postat av: Sofia Persson

Det är så kul att du har denna bloggen så man kan följa vaplarna som växer och frodas! Nu räknar vi ner dagarna!

2012-05-21 @ 10:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0