Friska fina valpar!

Så är valparna ögonlysta, vaccinerade, undersökta och chippade. Allt var bra, och de blev verkligen ögonlysta för 2 st veterinärer gick utbildning för att få ögonlysa och de gick också igenom alla valparna. Man måste ha ögonlyst 1000 hundar innan man själv får praktisera detta. Ja, de blev ju jätteglada när de fick 10 st på en gång. Veterinärens slutreplik var: Jävla fina hundar du har, det är bara att gratulera köparna. Glad blev jag. Idag skall de första valparna lämna oss. Först kommer Spikes matte och sedan kommer Joys matte. Båda hundarna är badade nu på morgonen och borstade samt fönade. Spike njöt båda av bad och föning, men Joy tyckte att det var helt onödigt att bli fönad. Jag vill inte tänka på hur det skall kännas när de små sätter sig i bilen och åker iväg. Huvaligen.......

Kommentarer
Postat av: Lina Lilja

Det känns så härligt att du lär valparna att hanteras på en gång. Det blir ju så otroligt mycket lättare för oss, om de redan "råkat ut för" kloklippning, bad mm. Har absolut full förståelse för att du kommer att sakna alla pärlorna, antagligen kommer du sakna dem lika mycket som vi längtar efter dem nu. Många hälsningar från en tacksam blivande matte.

2012-05-26 @ 17:20:13
Postat av: Hanna

Håller med Lina!

2012-05-26 @ 17:23:45
Postat av: Mocki

Ja, det var väldigt vemodigt att lämna de två idag. Samtidigt är det ju ohållbart som vi har det nu, fast jag vet inte hur jag skall göra med de 10 hjärterummen som jag har byggt ut, för det bor mycket kärlek där. Vad skall jag kunna fylla dem med????

2012-05-26 @ 18:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0