Varm dag...

Idag har det varit riktigt varmt för mina fyrfota små vänner. De fick komma ut i trädgården ganska tidigt på förmiddagen, men de tyckte att det var varmt. Vi har ju ordnat tak över halva hagen, men under det var det nog varmt trots skuggan. Ja, jag fick tänka i lite andra banor och låta de små liven springa lösa i trädgården och försöka rädda det som gick av blommorna. Det är ju faktiskt inte så viktigt, det kommer nytt nästa år och valparna skall ha det bra. Magic grävde en ganska stor grop utmed huset och där låg hon med tre valpar. Det var Cloud och jag tror att det var bröderna Andersson också. Där trivdes de och alla sökte skugga på något sätt. Den gamla pulkan fick återigen vara badkar och jag kanske skall försöka hitta någon bättre badbalja, fast nu har ju nedräkningen börjat och man tager vad man haver sa ju Kajsa Varg. Just nu kelar Magic med mig och valparna har fått sitt sista kvällsmål. Vattenskålen har Joke vällt som vanligt och alla tidningarna är nu dyblöta i köket. Nåväl, snart skall de in i valprummet för att sova och då får jag sanera i köket så det är fint där tills i morgon bitti. De får faktiskt dia lite fortfarande på Magic, men det är inte så många minuter. Hon sköter det väldigt bra och det blir nog inga bekymmer vare sig för valparna eller Magic när de små flyttar. Klockan är nu 22.26 och de börjar leka här bredvid mig. Det är bara lilla Amber som fortfarande sover och hon har inte heller fått äta mat i kväll. Jag har gjort en ny laddning till henne som hon får när hon slår upp sina gröna ögon. Ja,ja undrar vad morgondagen har i sitt sköte.

Kommentarer
Postat av: Lina Lilja

Vilket fantastiskt jobb du gör med valparna. Det är verkligen ett dygnet runt jobb. Hoppas att det blir lite bättre valp väder framöver!

Många kramar!

2012-05-22 @ 09:32:23
Postat av: catharina

så lämningsångesten har satt in...det blir tomt när det är så många som försvinner men samtidigt det jag har har hört och sett av era blivande ägare så behöver ni inte bekymra er dom verkar kanon!! Lycka till alla ni!!

2012-05-22 @ 16:25:44
Postat av: Mocki

Ja, jag känner att vi har träffat rätt med våra valpköpare även denna gång. Det som är så underbart är ju att jag känner att vi får nya GODA vänner hela tiden och en chans att träffa valparna igen.

2012-05-23 @ 12:09:01
Postat av: Hanna

Klart du ska få träffa dina älskade valpar igen Mocki.

Kommer ju komma på besök varje gång jag behöver nytt foder, och självklart lite oftare om det önskas!

Är så glad att du är "min uppfödare"!

KRamar!

2012-05-23 @ 19:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0