Första natten....

Åter en vaknatt. Wilda blir orolig då och då när valparna gnäller och kommer för långt bort. Hon har ju också ett jättearbete med att tvätta alla så att magarna fungerar.
Den ena hanen som var vit med bruna fläckar kom ut helt grön och mager, och orkade knappast suga. Han hade blivit färgad av fostervatten pga att moderkakan hade släppt lite för tidigt och då hade han fått i sig lite mindre näring. Jag kallade honom Hulken för hans gröna färg. Vår veterinär som ringde på kvällen sa att vi kanske inte skulle lägga krut på honom utan koncentrera oss på de andra istället. Efter ett samtal med pappans uppfödare tänkte jag om och la verkligen krut på honom. Han har redan börjat att växa, han är varm igen, suger lika bra om inte bättre än sina syskon och kommer att bli lika stark och fin.
Så underbart det är att få förmånen att sitta och titta på de små mirakeln. Jag vågar inte riktigt ännu ringa alla som står på min intresselista, för den första tiden är ju lite vansklig och det vore förfärligt att lova bort en valp som sedan inte klarar sig. Jag kan emellertid inte se att något skulle gå fel, alla valparna är redan på hugget och kravlar sig fram till Wilda och Wilda själv mår bra och beter sig nu som en bortskämd drottning. Hon kallar högljutt på mig om hon har tråkigt och vill ha sällskap och då jag kommer in till henne så lägger hon sig ned och kopplar av bredvid sina små.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Du är så klok. Självklart bättre att avvakta så ingen blir besviken om något händer. Jag och mamma följer er här med spänning men hon är inte så bra på hur saker och ting fungerar så jag får kommentera för oss båda. Tänkte lära henne hur det fungerar och lura in henne på Facebook också. :-)

2013-02-07 @ 15:27:45
Postat av: Anonym

Ja, lura ut mamma du. Kan jag så kan hon.

2013-02-07 @ 16:21:25
Postat av: Kristina Gustafsson

Skönt att mina råd verkade funka :-)Önskar fortsatt lycka till :-)

2013-02-07 @ 17:14:07
Postat av: Anonym

Ja tack Kicki, med din långa erfarenhet så kändes det tryggt att ringa till dig och som sagt det fungerade.

2013-02-07 @ 18:35:50
Postat av: Catharina

Ja man får allt lite hjärtesnörp!! Så skönt att det gick bra med dom små och att Wilda mår bra framför allt.. Du e grym Mocki!!!

2013-02-07 @ 20:55:27
Postat av: Tina Forsell

Skönt att det gick bra för Hulken och bra att du inte gav upp :-)

2013-02-15 @ 12:46:14
URL: http://chicabeams.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0