Så har familjen blivit stor.

I går åkte vi till Älmhult till vår veterinär. Det bestämdes att Wilda skulle få 1 l näringslösning i dropp under eftermiddagen och sedan på kvällen skulle vi ta ställning till om Wilda skulle öppnas. Nåväl Åsmund gav henne en spruta som skulle stimulera valparna efter 24 timmar så att de sökte sin väg ut.
Vi åkte hem med vår drottning som tagit alla med storm hos veterinären. De satte in kanylen utan att hon sa ett smack, de kopplade på droppet och tempade henne och hon viftade bara på svansen.
Hemma så gick hon direkt till sin valplåda och hon fick ont nästan genast. Wilda hade en jobbig natt och jag en sömnlös, men kl 5.30 ca så kom första valpen, en stor hane.
Ja, så fortsatte det under dagen och nr 7 och 8 fick jag skaka lite innan de andades. Så kom nr 9, helt livlös. Jag grät, sög fostervatten ur näsa och mun, spottade och sög igen och plötsligt så vaknade den lilla till och började genast söka efter mat.
Den lilla valpen står det Mocki på tycker jag. Tror att vi hör ihop.
Efter en timma så fick Wilda nya svaga krystvärkar och den 10:de valpen kom ut. Tyvärr så kunde jag inte återuppliva honom, han hade inte klarat vägen fram.
9 valpar är mer än nog för Wilda, det gäller bara att de nu får mat och överlever de här första dygnen.

Kommentarer
Postat av: Ylva Månsson

Många grattis till valparna! Så kul att allt gått bra. 9 valpar, det måste vara rekord?
Hade bestämt mig för en perro men det fanns ingen valp klar nu och jag klarar inte att vara hundlös, så vi ska titta på en annan ras till helgen.
Lycka till med alla

2013-02-06 @ 18:37:21
Postat av: Kristina Gustafsson

Grattis igen! Glömde säga att Musses mamma Dida fick 9 valpar då hon precis importerats till Sverige, så det går i arv i släkten ;-)
Kram Kicki

2013-02-07 @ 17:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0