Valparna växer!

Tänk vad de små valparna redan är olika. Vi har killen som föddes som nr 1. Han vägde vid födseln 254 gr och på dag 3 väger han 397 gr. Lille gröne Hulken som vägde 183 gr vid födseln väger idag 216 gr. Sedan kommer 3 tikar som väger idag 310, 300 och 295 gr. Storebror banar sin väg snabbt fram genom syskonskaran och äter tills han faller i sömn. Ibland tar jag bort honom och för fram de minsta.
Wilda kallar på mig på nätterna om någon valp har kommit fel, ligger bakom ryggen eller är för långt ifrån henne. Hon vet så väl att matte kommer till undsättning. Inatt var det ganska lugnt, jag fick gå upp endast 12 ggr och så gick vi ut kl 4 på en liten kissrunda. Det kommer att bli bättre och bättre. Tror att jag skall försöka ta bilder på alla valparna i morgon. Det är bara det att flera är så lika och det kommer att bli svårt att skilja dem åt. Jag har band på dem idag jag skall skall försöka få tag på små halsband så att vi och de blivande ägarna kan se vilken valp som blir deras. Jag har inte ännu bestämt var 2 hanar skall gå, får försöka titta på intresselistan i morgon igen och ringa runt lite för att se var intressetär som störst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0