Provsvar på Magic...

Magic har varit trött efter borrelian (enligt mig) i ett år nu och i dag fick vi besked på provsvaren. Hon har fortfarande, eller också en ny borrelia och dessutom Anaplasma som man tidigare kallade Ehrlichia. Nu skall Magic äta Kortison och antibiotica igen. Jag har förstått att det inte står rätt till då hon inte lyckas följa mig i joggingspåret, utan jag har tagit lilla Wilda med mig på de dagliga turerna. I dag har vi ändå spårat med båda våra flickor och de klarade spåren galant. Vi la spår och sedan åt Bosse och jag frukost ute medan spåren väntade. Därefter fick hundarna jobba med sina nosar vilket uppskattades. Vi får ta det lugnt med Magic och göra sådant som hon kan och tycker är roligt.

Kommentarer
Postat av: Gunlies Möller

Hej

Hoppas allt blir bra med Magic, så synd om henne att hon är drabbad igen. Det finns otroligt mycket fästingar. är glad att vi trimmat Mac, lite lättare och känna dessa då. Frontline är det som klarar det bäst tycket jag.
Kram Gunlies

2013-06-19 @ 10:14:54
Postat av: Pia S

Jo vi har tagit på Frontline på Glenn också. Få se om det hjälper för han badade ett par timmar efter. Tänte försöka att inte ha något alls men han har de senaste två veckorna haft 10 fästingar. Jäkla odjur de där.
PIA

2013-06-22 @ 09:51:08
Postat av: Mocki

Ja det är hemska odjur. Magic har frontline, men det håller ju bara några få veckor och det är ju ett starkt gift. Wilda har halsband för hon tål det.
Magic skall nu ta medicin i 30 dgr så det blir tufft för henne.
Bra att ni klipper pälsen kort på sommaren om ni inte skall ställa ut för man hittar ju krypen bättre då.

2013-06-23 @ 09:29:39
Postat av: Jonas

Hej Mocki! Vad skönt att du fått en diagnos. Antikroppar mot Borrelia kan finnas kvar länge efter en utläkt infektion. Jag tror mer på att det är anaplasma som ställer till det för Magic. Vi höll på att förlora vår Betty i anaplasmos. Det tog, som för Magic, tid före det att vi fick diagnosen. Det var en besvärlig tid. Men med rätt antibiotika i 6 veckor fick vi tillbaka vår vanliga hund. Så blir det säkert för Magic också. - Lycka till med nya valpen!
Jonas

2013-06-30 @ 10:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0