Äntligen ute!

I dag har jag börjat att plocka ut valparna en kort stund . Jag började med Beatrize (My) som hamnar i Leksand och där är det väl snö då hon åker hem. Det var inga som helst problem, Magic passade henne så att hon inte gick för långt.
Sedan tog vi Belizia och Bailey och de lekte fint. Vi hann med Mac och Bernadine också innan det blev för kallt.
I morgon skall jag försöka att fota dem ute om vädret tillåter.

Vilken kväll!! Ett par valpar har blivit dåliga i magen och innan man hinner plocka upp tidningarna så har hela högen sprungit eller suttit i det. Ett kliv in i hagen och de anfaller, biter i tårna, byxorna och de som hinner smiter ut och vidare ut i hela huset med full fart.
Efter tidningsbytet och infånga det av rymlingarna så blir det till att tvätta tassar och bakar i tvättstället. Några njuter och några vill därifrån så fort de kan.
Ja, nu äter de mycket och jag har precis kokt välling och blötlagt foder tills i morgon. Då gäller det att vara snabb för då låter hela högen som om man är vid havet och lyssnar på skränande måsar,
MAT, MAT ropar de.
Nu säger jag God Natt. Wilda och jag drar oss tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0