Nu får jag ta mig i kragen...

Usch vad länge sedan jag skrev. Det går åt mycket tid till de små älsklingarna nu. Morronmålet med vägning tar styvt en timme. I dag åt alla själv, men tidigare så har jag fått hjälpa till med sked åt Belizia och Balzac. Jag tror att om ett par dagar kan jag sätta valpskålen på golvet och låta alla äta tillsammans. Det är alltid lika roligt att se. En del äter fint och andra står med tassarna i fatet och geggar. Fick ett gott skratt i dag. Barley drack så fint ur vattenskålen och då han var klar så gick lilla Bailey fram, backade till skålen och gjorde sitt behov där. Mmmm vattentoalett tyckte hon. Det såg så roligt ut att jag var tvungen att fotografera. Förlåt Bailey. Pojkarna är utplacerade, söte Balzac skall till Norge och the King Bodhi skall till Norrtälje. Fy vad långt, undrar om jag får tillfälle att träffa de sötnosarna igen. Snyft. De fem flickorna är alla sålda men jag har ingen aning om var de hamnar. Jag får ta reda på mera hur ägarna kommer att arbeta med dem eller om de skall ställas ut. De är så otroligt lika och den som jag tyckte var lugn i går är den vildaste i dag. Så man får skynda långsamt och ge dem någon vecka till. Själv skall jag behålla en och jag tänker arbeta med den i både bruks- och lydnadsträning, samt ställa ut. Men jag vet varken ut eller in, de är för vingliga ännu för att bestämma. Vi hade en underbar familj från Leksand på besök i fredags och de skall ha en liten tik. Men vilken?? Det var så roligt att träffa dem för det kändes rätt att skicka en valp dit. De fick också träffa Frasse och kunde inte förstå att man lämnar en sån go hund. Han är verkligen gosig och kul. Ännu så har vi inte sett någon tendens till aggressivitet hos honom. Vi skall testa med barn snart också, men jag tror inte att det blir några problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0