Nytt besök!

i dag har vi haft besök från Bunkeflostrand, ett härligt par som kommer att ta hem söte Bilbo, som hädanefter skall kallas Mac.
Vi fick också besök av svåger Lasse och Jolla som beundrade våra valpar.
Vår "aggressive" Frasse som nu har träffat många olika för honom främmande personer har varit helt bedårande. I dag slickade han till och med Gunlies i ansiktet när hon hälsade på honom. Han visar INGA tendenser på aggressivitet, han har till och med träffat barn i 10 årsåldern och de har fått kela med honom utan problem. Vi kan plocka ben från honom när han ligger och gnager ochhan vet inte hur väl ha vill oss.
Jag ställer mig frågan gång på gång. HUR kan man lämna denna underbare hund? Det är absolut inget fel på honom och det är så oerhört tråkigt att man bara ledsnar på en familjemedlem. Frasse kom till oss då vi hade två dagar gamla valpar och och trots det har vi inte haft några problem med honom. Vi får se hur det går för honom, han får bara placeras ut om man känner att det är för hela hans liv denna gången. Annars så får ha stanna.

I går satt Bosse och jag med varsin hund i knät. Bosse hade Balzac och jag Belizia. Då kommer Bernadine spatserande in i vardagsrummet rakt mot oss. Det såg så roligt ut, hon ville vara med och titta på TV. Hon var den första som hoppade över staketet i hagen. Efter en stund så försökte hon lära Bodhi att klättra över. Nu har Bosse satt upp ett högre hinder vid grinden.

I morgon väntar vi en ny familj som skall titta på en liten tikvalp och jag skall lägga in fler bilder då, både de jag har tagit i dag och de som jag skall ta i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0