Som de kan bli.

I dag har det blivit helt galet. Hur jag än gör så får jag inte med utebilder på My, Balzac och Bodhi. Jag skall plocka ut de tre igen och ta nya bilder.

Så har jag äntligen bestämt mig för valp. Det blir Belizia, som säkert blir kallad Lisa i vardagslag och kanske Belizia när jag skall vara bestämd, ha, ha. Söta Bailey kommer till Amanda i Norge.

Jag var inne och tittade på statistiken på besökare i dag. De sista 10 dagarna har jag haft 986 st besökare och 0 kommentarer??

Ja, ja jag fortsätter väl att skriva ändå. Vi har fortfarande kallt så jag vågar inte ha valparna ute någon längre stund. I dag tyckte jag synd om dem så jag släppte lös alla i köket. Oj vad de jagade varandra och som de bet i mina tår och som de kissade. De hade roligt och fick springa av sig.
Jag har ju ingen hage ute pga kylan så jag får ta ut 2-3 st i taget och så får de springa av sig i trädgården.
Några har varit dåliga i magen och jag kämpar med dem så att de skall bli friska tills de skall flytta. Det blir risavkok och välling osv.
Tyckte faktiskt att de redan var bättre idag.
På torsdag skall de få göra sin första resa i bil. Det blir 7 mil totalt och ett litet smakprov på deras kommande hemresa.
Jag fick deras papper i går, så nu har de egna reg.nr. Jag kan maila eller sms:a till dem som behöver veta det.

Nu får jag ut och fotografera igen, eller kanske det får bli på em då det är lite varmare.

Kommentarer
Postat av: Jonas Müntzing

Hej Mocki!
Jag tror att alla vi bloggläsare är lika förstummade av dina trevliga foton och dina livfulla beskrivningar av mödan och glädjen med Wilda och hennes valpar. Och Magic och Frasse också så klart. Du skriver mycket trevligt! Tack för att du håller oss blivande valpägare så väl informerade! Vi njuter!
Jonas
Snart husse till Bernadine

2013-03-25 @ 14:25:28
Postat av: Pia S

Av de nästan 1000 besökande så står nog jag för minst 100 :):) Tittar flera ggr varje dag. Jättekul att följa lilla Glenn och hans hundfamilj. Hoppas det går bra med Frasse.

2013-03-25 @ 16:25:23
Postat av: carina sedell

....Jag kan bara instämma med Bernadines husse,Jonas...Jag följer din blogg med stor glädje, fina berättelser och bilder på hela härliga hundgänget...stort varmt tack Mocki! Carina, blivande matte till Bodhi :)

2013-03-25 @ 16:41:41
Postat av: Mocki

Tack, så snälla ni är. Det är ju speciellt viktigt för de tre som ännu inte träffat sina valpar att få en bild av hur valpen fungerar. Ja, det är väl roligt för alla att få en liten känsla av hur deras blivande valp fungerar.




2013-03-25 @ 21:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0