Vintervalpar....

Snart är valparna 6 veckor och alla börjar att bli små personligheter. Balsaz, lugn och trygg, sitter gärna och tittar på oss och ber stillsamt om att få bli kelad. Bernadine likaså, väldigt trygg men klättrig. Bailey och Belizia är som ett gäng loppor. Hur kunde jag spara en av dem till mig?? Nej då, båda är helt underbara, men livliga. Bodhi the King, vet vad han vill och är såå social. Bröderna Blond är väldigt lika, vill gärna gosa men leker mycket och gillar leksaker. Beatrize är mycket kelen men är en hejare på att slåss med sina bröder. Lilla Bettina sitter och lägger huvudet på sned och lyssnar verkligen då man pratar med henne. En riktig sötnos.
Nu är valparna roliga, men de gör större högar i sin lilla inhägnad. På morgonen måste jag sätta upp en ny inhängnad av kompostgaller i köket och snabbt förflytta valparna dit och så tömma hagen på alla tidningar= en halv säck. Sedan torka golvet , nya tidningar och så får valparna flytta tillbaka.
Förra kullen, på sommaren så var valparna ute halva dagarna då de var 5 veckor och då var ju allt lättare (+mindre tidningsbyten) men nu är det så kallt, så jag undrar om de ens hinner komma ut innan de skall till sina nya hem.
På onsdag försäkrar jag alla valparna i Agria för jag tror att det var 50.000 vet.vård om något skulle hända innan de lämnar Broby. Dessutom har ju alla valparna en dolda fel försäkring som gäller i 3 år. Så de som vill kan bara fortsätta försäkringen då de flyttar.
Det gör man som man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0