Ny Lagottolinje.

i går fick jag besked att jag kommer att få en tikvalp efter välmeriterade föräldrar. Det var ett roligt besked på mors dag.
Wilda är otroligt pigg och i dag sprang hon 3,8 km med matte.
Magic däremot blir riktigt trött och det oroar mig.
Ami har nu fått gå över till sin fodervärd och han kommer att bruksträna henne. Det blir inga valpar efter henne, men vi hoppas på fina tävlingsresultat.
Veckan efter midsommar skall jag åka till Trosa och titta på den kommande lilla valpen.

Kommentarer
Postat av: Gunlies Möller

Hej

Vilket roligt besked för dig, då kommer du att ha fullt upp hela sommaren.
Mac är fortfarande väldigt vild av sig, vi går långa promenader varje dag, bra både för han och mig.Vecka 24 börjar vi på valpkurs.

Ha det bra.
Hälsning från Mac och Gunlies

2013-05-28 @ 16:32:00
Postat av: Britta Gunnar

Va roligt med en liten valp.Vi turas om med My på dagarna,hon är vild och helt orädd. Det är svårt med att få henne att gå ut och kissa hon förstår det inte än,men det tar nog sin tid.My har tagit sitt första dopp från våran brygga,hoppade helt hejdlöstut för att ta en mås men simma det kan hon.Vi svänger förbi här i sommar när vi åker ner till stugan, och hoppas vi får se er i Leksand.Och lycka till med ditt nya underverk Hälsningar Britta Gunnar

2013-05-29 @ 19:28:01
Postat av: Catharina

Hej Mocki! Var och klippte Belizia i fredags efter rekommendation på Lagottoklubbens hemsida. Hon fick jätte mycket beröm att hon var duktig att stå på bord något hon ville att jag skulle hälsa dig. Hon älskade så klart Belizias färg med det vita på bröstet och blev därmed sugen att skaffa en fjärde lagotto. Hon hade 3 hanar helt bedårande i olika färger. Det såg jätte kul att klippa så nu ska jag införskaffa sax. När det gäller valpträff vill vi gärna komma men kan inte helgen 7 sept och heller inte 21 sept. Hade varit kul om du kan visa lite tips vad gäller klippning i främst ansikte och bröst. Vad kul med valpen blir det en liten Belizia tro;)
Vi har gått 2 gånger på valpkurs nu och nu är det 2 gånger kvar. Vi har börjat utöka längden på promenaden denna veckan så nu går hon ca 1,5 km. Många kramar från Göteborg

Svar: Hej,Så roligt att det går bra att klippa sötnosen. Trodde jag väl, vi hade pratat om det innan hon reste. Klipp ofta, du får då bra lockig päls och sedan blir hon van att stå på bord.
Beträffande valpträffen så måste jag kolla vilken helg vi får låna lägergården. Det är där barnen från Tjernobyl bor när de är här på läger. Hoppas att jag får se Belizia då.
Kram Mocki
Monica Johansson

2013-05-29 @ 22:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0